17.9 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Ford Mustang Mach-E RWD ER – Aναθεωρητής απόψεων…

Ειδήσεις Ελλάδα

Eδώ και πολύ καιρό είχε αρχίσει να ωριμάζει στο μυαλό μου η ιδέα για μία δοκιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπου θα έκανα πολλά χιλιόμετρα, προκειμένου να διαπιστώσω στη πράξη τί σημαίνει ηλεκτροκίνηση και ειδικά στη χώρα μας. Καταρχήν να διευκρινίσω πως είμαι ένας από εκείνους που υποστηρίζουν με πάθος την άποψη πως τα θερμικά μοντέλα έχουν πολλά ακόμη να δώσουν και η απαγόρευση πώλησής τους από το 2035 είναι ένα τεράστιο λάθος. Αντίθετα η συνύπαρξη θερμικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η Σολομώντειος λύση που χρειάζεται η Ευρώπη.

Μάλιστα πρίν πάρω τελικά την απόφαση για τη συγκεκριμένη δοκιμή, είχα αρκετούς ενδοιασμούς σχετικά με τις δυσκολίες του εγχειρήματος, καθώς ως λάτρης των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, όλο αυτό φάνταζε βουνό στην υλοποίησή του. Το να πάρω δηλαδή ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο από την Αθήνα, να πάω Καρπενήσι, από εκεί λίμνη Πλαστήρα, Τρίκαλα, Μετέωρα, Μέτσοβο, μέσω Εγνατίας στην Θεσσαλονίκη και από εκεί επιστροφή στην Αθήνα. Ενδιάμεσα θα έμενα στη Θεσσαλονίκη για να ζήσω και την καθημερινότητα εντός αστικού περιβάλλοντος, προκειμένου να έχω μία όσο το δυνατόν πιο πλήρη εικόνα. Και η αλήθεια είναι πως μετά από σχεδόν 2000 χιλιόμετρα, τα πάντα είναι πλέον πολύ πιο ξεκάθαρα στο μυαλό μου.

Η επιλογή του αυτοκινήτου, όπως αντιλαμβάνεστε ήταν κομβικής σημασίας για την εξέλιξη του εγχειρήματος. Η Ford Mustang Mach E με την μεγάλη μπαταρία των 91KWh την κίνηση στους πίσω τροχούς και τους 294 ίππους, ήταν, όπως αποδείχτηκε εκ του αποτελέσματος, όχι μόνο ιδανική αλλά και ικανή να με κάνει να αναθεωρήσω την άποψη μου για την ηλεκτροκίνηση, σε μεγάλο βαθμό. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και με τη σειρά.

Με σχεδίαση που μαγνητίζει
Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε η Mustang Mach E δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έσπευσαν να κρίνουν αρνητικά την απόφαση της Ford να δώσει ένα εμβληματικό όνομα στο πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο και μάλιστα αρκετοί έκαναν λόγο ακόμη και για ιεροσυλία. Ωστόσο η Ford γνωρίζοντας τί ακριβώς είχε δημιουργήσει, ήθελε να τονίσει με ηχηρό τρόπο πως είναι σε θέση και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης αφενός να διατηρήσει όλα εκείνα τα στοιχεία για τα οποία έγινε αγαπητή, αφετέρου να κάνει εξ’αρχής τη διαφορά. Μία διαφορά η οποία είναι εμφανής από την σχεδίαση της Mustang Mach E καθώς μπορείς και ισορροπεί με περισσή άνεση και επιτυχία ανάμεσα σε ένα κροσσόβερ μοντέλο με έντονα σπορ στοιχεί από ένα fastback αμάξωμα.

Μπορεί πλέον να βρίσκεται αρκετό καιρό στην αγορά, αλλά η Mustang εξακολουθεί να παραμένει το ίδιο θελκτική με την πρώτη φορά που την αντικρίσαμε. Όχι μόνο δεν έχει χάσει ούτε στο ελάχιστο τη φρεσκάδα και τη μοναδικότητα που τη διακρίνει, αλλά όσο περνάει ο καιρό, τόσο πιο διαχρονική δείχνει και είναι η εικόνα της. Χωρίς υπερβολή, όσες φορές και αν την δεις από κοντά, μοιάζει αδύνατο να τη βαρεθείς. Βλέπετε, με δεδομένο ότι αποτέλεσε το πρώτο ηλεκτρικό της Ford, οι τεχνικοί της είχαν το ελεύθερο να δημιουργήσουν χωρίς περιορισμούς στη φαντασία τους. Και αναμφίβολα στο κομμάτι της σχεδίασης του αμαξώματος θα μπορούσαμε να πούμε πως «ζωγράφισαν». Ακόμα και ο πιο αυστηρός κριτής θα παραδεχθεί πως είναι εντυπωσιακή.

Οι αναλογίες της είναι αυτές που δίνουν το στίγμα της διαφορετικότητας, με το μακρύ καπό και το κοντό πίσω μέρος, της χαρίζουν μοναδικότητα και σπορ δυναμική. Η επιβλητική κλειστή μάσκα με το περήφανο άλογο να ξεχωρίζει στο κέντρο, συνδυάζεται ιδανικά με τις καμπύλες πάνω από τους τονισμένους θόλους, ενώ η κλίση της οροφής παραπέμπει εύλογα σε κουπέ κατασκευή. Η θέα του πίσω μέρους, με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα να αποτελούν και το μοναδικό στοιχείο σύνδεσης με την κουπέ έκδοση της Mustang, ολοκληρώνουν ιδανικό το σύνολο.

Οι σκουρόχρωμες ζάντες των 18 ιντσών γεμίζουν τους θόλους, ενώ παράλληλα αφήνουν σε κοινή θέα τις εντυπωσιακές κόκκινες δαγκάνες των φρένων, με τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα να μαρτυρούν και τον απαραίτητο off-road χαρακτήρα. Σε αυτόν συμβάλλει εν μέρει και η σχετικά μικρή για εκτός δρόμου κατασκευή απόσταση από το έδαφος, που αγγίζει τα 14,5 εκατοστών, αλλά είναι προφανές ότι ο λόγος ύπαρξης αυτής της κατασκευής δεν είναι η εξερεύνηση εκτός δρόμου διαδρομών, ακόμη και στην τετρακίνητη έκδοσή της.

Ποιότητα και τεχνολογία στο εσωτερικό
Πριν μπεις στην καμπίνα, κάνεις την πρώτη γνωριμία σου με τις πολύ ιδιαίτερες «χειρολαβές». Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα κουμπί που σπρώχνει την πόρτα προς τα έξω και για ένα μικροσκοπικό αυτάκι για να την τραβήξεις. Εντυπωσιακό το δίχως άλλο, αλλά όχι και πρακτικό όταν είσαι φορτωμένος. Με το που κάθεσαι στο κάθισμα, η προσοχή του επικεντρώνεται στην τεράστια, φωτεινή και ευκρινή οθόνη αφής με διαγώνιο 15,5”. Πρόκειται για ένα καλά σχεδιασμένο σύστημα, ωστόσο όπως όλες οι αντίστοιχες οθόνες, αντιπροσωπεύει σημαντική απόσπαση της προσοχής, μέχρι να μάθεις τις βασικές λειτουργίες, καθώς στη συνέχεια όλα γίνονται πιο εύκολα και απλά. Παράλληλα υπάρχει και ένας πίνακας οργάνων, επίσης ψηφιακός προφανώς, 10,2’’, ενώ ανανεωμένα είναι και τα γραφικά του.

Η ποιότητα του συνόλου των υλικών αλλά και του τρόπου που αυτά έχουν κατασκευαστεί, δεν αφήνει σχεδόν κανένα περιθώριο για αρνητική κριτική και σου δημιουργεί μία premium αίσθηση από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Οι χώροι για τέσσερα ενήλικα άτομα είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί ενώ τα 402 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι οριακά. Βέβαια υπάρχουν και 100 λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό, κυρίως όμως για να τοποθετούνται τα καλώδια φόρτισης, εκτός και αν δεν θέλετε να τα έχετε μαζί σας.

H Mustang Mach-E προσφέρει ένα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας από την βασική κιόλας έκδοση της. Ανάμεσα στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης με τα οποία εξοπλίζεται η νέα Mustang Mach-E υποστηρίζοντας οδηγό και επιβάτες ξεχωρίζουν τα Adaptive Cruise Control (ACC), Speed Sign Recognition, Lane-Keeping System, Intelligent Speed Limiter, Local Hazard Information, 360ο κάμερα, Active Park Assist, Road Edge Detection, Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection, Post-Collision Braking, Evasive Steering Assist και Wrong Way Alert.

Στην, πλήρως ηλεκτρική, ουσία του θέματος
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμός με την «μεγάλη» μπαταρία των 91KWh με την απόδοσή να φτάνει τους 294 ίππους και να χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6.3’’. Η αυτονομία που ανακοινώνει η Ford είναι 610 χιλιόμετρα, ενώ εμείς σε συνθήκες ταξιδιού με ταχύτητα που δεν ξεπέρασε τα 110 χλμ./ώρα είχαμε αυτονομία κοντά στα 500 χιλιόμετρα και σε αστικό περιβάλλον με φόρτιση στο 100% ο υπολογιστής του αυτοκινήτου μας έδειξε 666 χιλιόμετρα αυτονομίας. Πιο συγκεκριμένα με ταχύτητες που δεν ξεπερνούσαν τα 110 χλμ./ώρα στο ταξίδι η κατανάλωση ήταν στη περιοχή των 16 KWh/100 χιλιόμετρα.

Αυτή με ευκολία ανέβηκε στις 20 KWh όταν η ταχύτητα ξεπέρασε τα 130 χλμ./ώρα. Αντίθετα σε αστικό περιβάλλον με χρήση του “one pedal drive” είδαμε κατανάλωση κάτω από τις 12 KWh.  Όταν φτάσει η στιγμή της επίσκεψης σε σημείο φόρτισης, η μπαταρία της Mach-E Extended Range μπορεί να υποστηρίξει ταχύτητες έως και 150 kW, ταχύτητα φόρτισης την οποία είδαμε σε ταχυφορτιστή 300 ΚW, όπου σε περίπου 40 λεπτά κατάφερε να αναπληρώσει ενέργεια από το 10% στο 80%.

Οδηγώντας για πολλά χιλιόμετρα
Όταν σχεδιάζαμε τη δοκιμή της Mustang Mach E, είμασταν αποφασισμένοι να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα σε όλα τα πιθανά και απίθανα σενάρια, ώστε να σχηματίσουμε μία πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα σε κάθε επίπεδο. Ξεκινώντας από το αστικό περιβάλλον και σε καθημερινές συνθήκες μετακίνησης η Mach-E αποδεικνύεται φιλική και άνετη. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και ουσιαστικά οι καθημερινές μετακινήσεις είναι ξεκούραστες και αγχολυτικές. Μπορεί η ρύθμιση της ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω να έχει σφικτή ρύθμιση, αλλά καταφέρνει με τρόπο που μόνο η Ford μπορεί,  να διαχειριστεί τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, με τα ελαστικά με το μεγάλο προφίλ να παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό.

Αφήνοντας την πόλη και μπαίνοντας στην εθνική οδό η άνεση συνδυάζεται με την σιγουριά πως ότι και αν της ζητήσετε θα το κάνει χωρίς καμία άτσαλη ή ανησυχητική αντίδραση. Οι άμεσες επιταχύνσεις, γίνονται ακαριαίες και όλα αλλάζουν μόλις επιλέξετε το πρόγραμμα «Untamed». Οι 294 ίπποι απελευθερόνται φανερώνοντας το δυναμικό της προφίλ, κάθε φορά που βυθίζετε το γκάζι στο πάτωμα, με τη πλάτη να κολλάει στο κάθισμα και στο πρόσωπο να σχηματίζεται ένα μόνιμο χαμόγελο. Η εθιστική αίσθηση σε ωθεί να επιταχύνεις πολλές φορές άσκοπα, απλά για να βιώσεις τον εντυπωσιακό τρόπο με τον οποίο το βαρύ αμάξωμα ανεβάζει χιλιόμετρα.
Εκεί όμως που η Mach-E αποκαλύπτει πλήρως το DNA της είναι σε επαρχιακό δρόμο με στροφές. Τα γονίδια  της καταφέρνουν να χαρίσουν χαρακτήρα και φιλοσοφία, παρά το γεγονός πως το βάρος της δεν βοηθάει σε αυτό.   Το εξαιρετικό ζύγισμα (με τις μπαταρίες τοποθετημένες ανάμεσα στους δύο άξονες), το στιβαρό πλαίσιο και η ανάρτηση που ελέγχει τις αντιδράσεις του αμαξώματος, δημιουργούν ένα  άκρως ευχάριστο οδηγικά σύνολο. Σου εμπνέει σιγουριά να κινηθείς γρήγορα, ενώ σύμμαχος είναι και το σύστημα διεύθυνσης με την καλή πληροφόρηση. Όταν βρεθηκαμε σε δρόμο με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης, διαπιστώσαμε πως το πίσω μέρος έχει την τάση να γλιστρήσει αυξάνοντας ακόμα περισσότερο το στοιχείο της ευχαρίστησης. Σε κάθε περίπτωση, πίσω από το τιμόνι της δεν αισθάνεσαι αποκομμένος, με το στοιχείο της συμμετοχικότητας να είναι ευδιάκριτο από την πρώτη στροφή.

Μας έβαλε σε «αναθεωρητικές» σκέψεις
Η συμβίωση για σχεδόν 2000 χιλιόμετρα με την Ford Mustang-E μας έβαλε μας δημιούργησε σκέψεις και προβληματισμό. Αυτό διότι αν έχετε τη δυνατότητα να την φορτίζετε στο σπίτι ή στην εργασία σας και μπορείτε να προγραμματίζετε τα ταξίδια σας, προσφέρει άνεση, ηρεμία και απόλαυση όταν της το ζητήσετε, ενώ μειώνει αισθητά το κόστος των μετακινήσεων σας. Διαθέτει όλα εκείνα τα σπορ χαρακτηριστικά που έχουμε μάθει να συναντούμε στα μοντέλα της Ford, ενώ ο κροσσόβερ χαρακτήρας της είναι ευπρόσδεκτος, ειδικά αν επιλέξετε και την τετρακίνητη έκδοση της. Εμείς πάντως ανυπομονούμε να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της GT!!! Όσο για την τιμή της έκδοσης με την μεγάλη μπαταρία, που είχαμε για δοκιμή, αυτή ξεκινάει από τα 67500 Ευρώ. Πολύ σημαντικό είναι πως μπορείτε να την αποκτήσετε με όφελος από το πρόγραμμα «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» ενώ τρέχει ένα εξαιρετικό χρηματοδοτικό με επιτόκιο μόλις 0.9%. Και βεβαίως ως Ford που είναι συνοδεύεται από οκτώ χρόνια ή 160000 χιλιόμετρα, για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο.

 

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό